Performance
Informatie
Onder Performance verstaan wij alle auto’s die als sportauto uit de fabriek komen en ook auto’s die getuned en aangepast zijn. Dit soort auto’s hebben vaak een zwaar leven. Er wordt veel pk uit een motorblok geperst en er wordt vaak sportief mee gereden. Dit betekent echter niet dat een performance auto niet betrouwbaar kan zijn. Met regelmatig onderhoud en de hoogste kwaliteit onderdelen gaan ook sportieve en getunede auto’s lang mee.
Wij hanteren vaste prijzen zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Wij voeren alleen het werk uit dat we met u hebben afgesproken. Mochten wij echter onderdelen vinden die ook aandacht nodig hebben, dan nemen wij altijd eerst contact met u op. Wij werken niet verder zonder uw toestemming zodat u nooit onverwachte kosten heeft.
Omdat wij zelf even grote autoliefhebbers zijn als u, weten wij precies hoe we het beste voor uw sport- of tunerauto kunnen zorgen.
-
Kleine beurt - Semi synthetische olie €99
De olie wordt vervangen door Castrol Magnatec 5W40 A3/B4 semi synthetische olie. Daarnaast vervangen wij het oliefilter. De koperen persring op de aftapbout wordt ook vervangen zodat deze goed afsluit.
-
Kleine beurt - Volsynthetische olie €129
De olie wordt vervangen door Castrol Edge 5W40 volsynthetische olie. Daarnaast vervangen wij het oliefilter. De koperen persring op de aftapbout wordt ook vervangen zodat deze goed afsluit.
-
Grote beurt €249
De olie en het oliefilter worden vervangen. De auto wordt ook volledig nagekeken en bepaalde onderdelen worden preventief vervangen. De volledige lijst met wat er gebeurt bij de grote beurt vind je hier.
-
Remvloeistof flush €49
De remvloeistof wordt vervangen door Eurol DOT 4 of 5 volsynthetische remvloeistof. We raden aan om uw remvloeistof ten minste elke 2 jaar te vernieuwen. Remvloeistof is een hydrofiele vloeistof (het trekt water aan). Na verloop van tijd wordt het watergehalte in de remvloeistof steeds hoger. Dit is gevaarlijk omdat het water in het remsysteem kan gaan koken en er lucht in het remsysteem komt. Dit wordt "vapour lock" genoemd. Dit kan leiden tot catastrofaal falen van de remmen.
-
Koelvloeistof flush €99
Bij een koelvloeistof flush wordt de oude koelvloeistof afgetapt en afgevoerd. Als de oude koelvloeistof vervuild is spoelen wij het complete systeem door met gedemineraliseerd water. Vervolgens wordt het koelsysteem gevuld met hoge kwaliteit koelvloeistof.
-
Versnellingsbak flush €189
De versnellingsbakolie wordt vervangen. Om de draaiende delen van de versnellingsbak te smeren gebruikt de versnellingsbak olie. De kwaliteit van de olie neemt met de jaren af door de gereden kilometers maar ook door de leeftijd van de olie zelf. In de boekjes van de auto staat het exacte onderhoudsinterval. Vuistregel voor het vervangen van versnellingsbakolie is 60.000 t/m 90.000 km of elke 6 jaar.
-
Distributieriem vervangen Op aanvraag
De distributieriem brengt de kracht van de krukas over naar de nokkenas(sen) van uw auto. Omdat de riem gemaakt is van kunststof, rubber en staaldraad kan deze langzaam uitrekken of droogscheuren. Als de distributieriem te slap komt te staan kan de "timing" (tussen losse delen in het motorblok) verspringen. Dit resulteert in het beste geval een slecht of niet lopende motor. In het slechtste geval loopt de motor stuk. Bij auto’s die lang stilstaan en vaak korte stukken rijden is de kans op droogscheuren groter. Hoe vaak de distributieriem moet worden vervangen staat in uw onderhoudsboekje. Kunt u dit niet vinden, neem gerust contact met ons op. Vuistregel is 120.000 km of 5 à 6 jaar. Wanneer de distributieriem vervangen wordt raden wij aan om de waterpomp gelijktijdig te vervangen. Dit kost nauwelijks extra tijd en als de waterpomp op een later moment moet worden vervangen zal de distributieriem moeten worden losgemaakt. De prijs van het vervangen hangt sterk samen met de complexiteit en de onderdelenprijs. Neem gerust contact op voor een prijsindicatie.
-
Koppeling vervangen Op aanvraag
De koppeling brengt de kracht van de uitgaande as in de motor over naar de aandrijvende as. Dit geldt zowel bij voor- als achterwielaandrijving. De koppelingsplaten slijten door gebruik, net als de drukgroep en het druklager. Deze dienen vervangen te worden zodra de koppeling begint te slippen of de versnellingsbak geluid begint te maken. De prijs van het vervangen hangt samen met welke onderdelen er moeten worden vervangen en de toegankelijkheid van de versnellingsbak. Neem gerust contact op voor advies of een prijsindicatie.