Sportuitlaat op maat
Zoekt u een sportuitlaat op maat? Dan bent u bij HL Motorsport op de juiste plek. Het ontwerpen en produceren van een sportuitlaat op maat is ons specialisme. Op basis van uw wensen produceren wij uw uitlaat.
Een sportuitlaat op maat kent verschillende voordelen. Onderstaand gaan we hier verder op in.
- Meer vermogen
- Minder of meer geluid
- Corrosiebestendigheid
- Verbeterde esthetiek
- 5 Jaar garantie
Home » Sportuitlaat op maat
Spruitstuk sportuitlaat op maat
Wanneer de uitlaatgassen het motorblok verlaten gaan deze eerst door het spruitstuk heen. Bij het produceren van een sportuitlaat op maat wordt dit onderdeel vaak vergeten. In het spruitstuk is echter nog veel ruimte voor vermogensoptimalisatie. Hierbij staat de uitlaatflow centraal. Deze uitlaatflow is wel verschillend voor atmosferische- of turbomotoren.
De vorm (gelijke of ongelijke lengte) van het spruitstuk bij een sportuitlaat op maat heeft invloed op de uitlaatflow. Voor auto’s die zijn voorzien van een 4-cilindermotor is er bijvoorbeeld de keuze tussen een 4-2-1 of een 4 naar 1 spruitstuk
Downpipe sportuitlaat op maat
Middendemper sportuitlaat op maat
Einddemper sportuitlaat
Sierstuk bij een sportuitlaat op maat
Uitlaatkleppen
Al onze systemen zijn volledig op maat gemaakt naar uw wensen. Hierbij stellen wij deze samen met u samen
Een de-cat downpipe geeft de beste uitlaatflow. Daarnaast is het mogelijk om een sportkatalysator te plaasten. Hierdoor wordt de euronorm nog steeds behaald.
Standaard gebruiken wij Simons midden- en einddempers. Echter kunt u kiezen voor ander merk!
Wij gebruiken de hoogste kwaliteit 304L RVS. Dit wordt met TIG en back purge gelast om zo de hoogste kwaliteit behalen!
Wij hebben zoveel vertrouwen in onze producten dat wij standaard 5 jaar garantie bieden op al ons laswerk
Mijn GTE'tje hierheen gebracht! Klinkt zoveel beter! Goed team en zeker niet duur! Top kwaliteit en zeer goede service
B. K.
Is een RVS sportuitlaat op maat legaal?
We kunnen een sportuitlaat op maat bouwen met circuit- of straatfocus. Als het gaat om de legaliteit zijn de uitstoot, de bouwtechnische vereisten, de bevestiging en het geluidsniveau belangrijk.
Het geluidsniveau wordt bepaald door de aanwezigheid van uitlaatdempers, katalysatoren en/of turbo. De uitstoot wordt bepaald door de gezondheid van uw motor. Omdat elke sportuitlaat op maat altijd is voorzien van dikke rvs-hangers en stevige rubbers, is deze deugdelijk bevestigd. Wanneer er uitlaatdempers aanwezig zijn wordt er voldaan aan de bouwtechnische eisen.
Omdat elke sportuitlaat op maat uniek is, is deze niet voorzien van een CE-keurmerk. Al onze sportuitlaten op maat zijn bedoeld voor circuitgebruik.
Kosten voor een sportuitlaat op maat
De prijs van een sportuitlaat op maat wordt bepaald door de beschikbare ruimte onder de auto, uw speciale wensen, de inkoop van onderdelen, de prijs van RVS & argon en eventueel de integratie van een klepsysteem. Voor een prijsindicatie kunt u het beste contact met ons opnemen. Dit kan via Whatsapp, mail of telefoon.
Waarom kiest u voor HL Motorsport?
Bij HL Motorsport gaan wij altijd voor de hoogste kwaliteit. We hebben veel kennis als het gaat om een sportuitlaat op maat. Deze kennis komt veelal uit de productie van raceonderdelen. Met deze kennis wordt ook uw sportuitlaat op maat gemaakt.
Veel van onze producten zijn getest op de vermogensbank en het circuit. Hierdoor weten wij wat onze producten kunnen en opleveren. De kwaliteitseis voor dit circuitgebruik wordt ook toegepast op uw sportuitlaat op maat. Om deze reden geven wij standaard 5 jaar garantie op het laswerk.
Omdat elke sportuitlaat op maat wordt gemaakt van RVS is deze uiterst corrosiebestendig. Het ontwerpen en produceren kost vaak meerdere dagen. Daarom krijgt u altijd gratis vervangend vervoer. Gedurende het gehele proces blijft u up-to-date met foto’s en informatie via Whatsapp.
Hoe lassen wij een sportuitlaat?
Wij lassen een sportuitlaat op maat met een TIG-lasapparaat. Al ons laswerk voorzien van een zogenaamde backpurge. Dit zorgt ervoor dat de las door en door sterk is en voorkomt het scheuren op de lasnaad bij hoge temperaturen.
TIG-lassen is dé manier van lassen waarbij de lasnaden zelf het allersterkste zijn. Als het laswerk niet wordt voorzien van backpurge kunnen er snel haarscheurtjes ontstaan. Zodra de uitlaat begint te scheuren is deze niet meer gasdicht. Dit is APK-afkeur. In het slechtste geval breekt de gehele uitlaat af.